Mänguteraapia on teraapiasuund, mis on mõeldud just lastega tegelemiseks. Tavaliselt kasutatakse mänguteraapiat 3-16aastaste lastega. Teraapiline mäng pakub lastele võimalust neile kõige omasema tegevuse ehk mängimise kaudu uurida, analüüsida ja lahendada elus esinevaid raskusi. Mängu abil on võimalik aidata lapsel toime tulla näiteks leina, väärkohtlemise, hirmude, […]
10. oktoobril on ülemaailmne vaimse tervise päev. See on rahvusvaheline vaimse tervise hariduse, teadlikkuse ja sotsiaalse häbimärgistamise eest võitlemise päev. Esimest korda tähistati päeva 1992. aastal ülemaailmse vaimse tervise organisatsiooni World Federation for Mental Health initsiatiivil, mille liikmed asuvad enam kui 150 riigis. Vaimne tervis […]
Suvi hakkab läbi saama. Palju toredaid seiklusi on seljataga, maad on võtmas värske elevus uute alguste ees. Olgu selleks siis lasteaia- või koolitee, päris uus algus uues rühmas, klassis, uute õpetajate ja kaaslaste seltsis või taaskohtumine juba vanade tuttavatega. Kõik lapsed on erinevad. Mõni ootab […]
Uurimuses osales 184 last Õppeaastal 2021/2021 viisid Väike Päike psühholoog Olga Luptova ja haridustehnoloog Marii Maamägi läbi sekkumisuurimuse. Uurimuse eesmärgiks oli teada saada, milliseid muutusi toob endaga kaasa programmi “Saa tunnetega sõbraks” rakendamine 3-7-aastaste laste lasteaiarühmas. Uurimuses osales 184 last, kellest 144 olid sekkumisrühmas ning […]
Väike Päike hoiab ennast pidevalt kursis alusharidusmaastiku uuemate teadustrendide ja uuringutega. Seekord anname ülevaate Harvardi Ülikooli Laste Arengu Keskuses välja töötatud materjalidest, mis põhinevad mitmetel teaduslikel uurimustel ja ilmestavad väga hästi Väikese Päikese sügavat veendumust, et lapse teaduspõhine, süsteemne ja läbimõeldud arendustegevus peab alguse saama […]
Täna töötab enamik inimesi taas kodukontoritest ja lapsed on lasteaedadest või koolidest koduseinte vahele sunnitud. Huviharidust ei toimu üldse või toimub veebikeskkonnas. Emad-isad laveerivad oskuslikult või vähem oskuslikult (sõltuvalt päevast) rohkemate ametite vahel kui Hunt Kriimsilm kunagi unistada oskas. Tundub, et millalgi plahvatab pomm ka […]
Lapse arengust Nii nagu laps moodustab terviku, on ka lapse areng terviklik. Laps areneb füüsiliselt, vaimselt ja sotsiaalselt ning kõik need osad arenevad käsikäes. Oluline on meeles pidada, et laps areneb keskkonnas, mitte vaakumis. Ja ükski areng ei toimu iseenesest! Kindlad ja rahulikud täiskasvanud, toetav […]
Näeme oma igapäevatöös laste ja peredega kasvavat vajadust toetada ja nõustada lapsevanemaid kõikvõimalikes alusharidust puudutavates küsimustes. Lapsevanemad on muutunud üha teadlikumaks ja soovivad oma lapse eripäradest, east, pere soovidest ja vajadustest lähtudes kaasa rääkida kvaliteetse alushariduse võimaldamises oma lapsele. Esimesed eluaastad on lapse arengu seisukohalt […]
Käes on aasta 2020. Me ei kujuta enda elu ette ilma nutiseadmeta ja Internetita. Meie lapsed ei tea, mida tähendab elada ilma salvestava teleteenuse, YouTube’i või Skype’ita. Nad ei usu, et varem polnud võimalik suhelda välismaal elavate sugulastega või et telekast pidi vaatama seda, mis […]
Traditsiooniliselt viidatakse lastega seotud kirjanduses ikka emale kui peamisele hooldajale, turvatunde loojale ja lapse suurimale mõjutajale. Jäetakse justkui mulje, et isa roll lapse kasvamise juures on kuidagi teisejärguline või vähem oluline. On ilmselge, et hooliv ja hoolitsev EMA on väga oluline, kuid uuemad teadusuuringud on […]