Robootika on inseneriteaduse haru, mis hõlmab robotite väljamõtlemist, kavandamist, tootmist ja kasutamist. Hariduses sobivad robootilised vahendid aga suurepäraselt lastele põhiliste inseneridisaini ja programmeerimisoskuste õpetamiseks, võimaldades neil kodeerimise tulemusi reaalajas näha ja tõlgendada. Lühidalt, lastel kinnitub põhjus-tagajärg seos ja nad saavad üsna kiirelt aru, et kasutades […]
Suvi hakkab läbi saama. Palju toredaid seiklusi on seljataga, maad on võtmas värske elevus uute alguste ees. Olgu selleks siis lasteaia- või koolitee, päris uus algus uues rühmas, klassis, uute õpetajate ja kaaslaste seltsis või taaskohtumine juba vanade tuttavatega. Kõik lapsed on erinevad. Mõni ootab […]
Uurimuses osales 184 last Õppeaastal 2021/2021 viisid Väike Päike psühholoog Olga Luptova ja haridustehnoloog Marii Maamägi läbi sekkumisuurimuse. Uurimuse eesmärgiks oli teada saada, milliseid muutusi toob endaga kaasa programmi “Saa tunnetega sõbraks” rakendamine 3-7-aastaste laste lasteaiarühmas. Uurimuses osales 184 last, kellest 144 olid sekkumisrühmas ning […]
Täna vaatame juba algava õppeaasta poole ja oleme tuleviku suhtes mõnusalt põnevil, sest üks viiest Väikese Päikese fookusteemast algavaks 2021/2022 õppeaastaks on robootika ja STEAM-oskuste arendamine ja kinnistamine. STEAM tähendus? Väljend STEM tuleb inglisekeelsetest sõnadest Science, Technology, Engineering ja Math ning eesti keeles mõistetakse selle […]
Näeme oma igapäevatöös laste ja peredega kasvavat vajadust toetada ja nõustada lapsevanemaid kõikvõimalikes alusharidust puudutavates küsimustes. Lapsevanemad on muutunud üha teadlikumaks ja soovivad oma lapse eripäradest, east, pere soovidest ja vajadustest lähtudes kaasa rääkida kvaliteetse alushariduse võimaldamises oma lapsele. Esimesed eluaastad on lapse arengu seisukohalt […]
Käes on aasta 2020. Me ei kujuta enda elu ette ilma nutiseadmeta ja Internetita. Meie lapsed ei tea, mida tähendab elada ilma salvestava teleteenuse, YouTube’i või Skype’ita. Nad ei usu, et varem polnud võimalik suhelda välismaal elavate sugulastega või et telekast pidi vaatama seda, mis […]
Inimene vajab isiklikuks arenguks turvalist ja stimuleerivat keskkonda. Tehnoloogia võib siin olla abivahend. Näiteks internet, mis pakub hulga erineval psühooloogisel tasandil toimivaid stiimuleid, milles turvalisus võib taanduda isiklikuks mugavustsooniks või teadlikuks käitumismustriks protsesside sooritamisel. Täna on iga kolmas inernetikasutaja laps ning tehnoloogia toodete pakkumine on […]