Vihmast mitut moodi
Kirjeldus
Õppe- ja kasvatustegevuses avastatakse ja uuritakse põnevat vihma. Lastel on erinevad tunded seoses vihmaga: mõnele väga meeldib vihma käes mängida ja möllata ning teine laps ei taha kuuldagi vihmaga õue minemisest. Lastega on põnev arutada, mida nad arvavad, kuidas vihm pilve sisse saab ja miks ta sealt jälle tagasi maa peale sajab? Kui palju vihma peab pilves olema, et see lõpuks hakkaks alla sadama? Ma arvan, et väga palju – pilv hakkaks nagu üle ääre ajama.
Meie tutvume üksikute vihmapiiskadega ja lõpuks saab neid kokku nii palju, et hakkabki sadama. Esmalt jälgmime mööda akent alla liikuvat piiska ning seejärel püüame järgi teha vihma maale langemise häält. Kui vihmapiisku on juba piisavalt sadanud, siis hakkame neid koos Bee-Boti abiga kokku lugema ja kokku sai neid nii palju, et sadu ei tulnud enam kaua oodata. Eesmärgiks on anda lastele võimalus ise katsetada ja kogeda, kuna sellisel viisil jäävad neile asjad paremini meelde.
Näidiskava pikkus on 35 minutit. Videost saad näha, kuidas avastasime tundmatut vihma erinevatel viisidel.
Õpieesmärgid
- Matemaatika: laps loendab numbreid 1-5-ni
- Mina ja keskkond: laps teeb katse, vihmapilve veega täitmiseks, et tekiks sadu
- Muusika: laps kasutab oma keha rütmi tekitamiseks
Videotunni / koolituse sisu
Videotund
Vihmast mitut moodi7:38
Koolitajad
DigiLa
199 Koolitust
Marii Maamägi
Haridustehnoloogia valdkonna strateeg38 Koolitust