Rahatarkus
Kirjeldus
Õppe- ja kasvatustegevuses tegeletakse taskuraha ja rahatarkuse teemaga. Õpetaja uurib lastelt kogemusi, kes saab taskuraha ja kuidas saab, kas tal on vaja selleks midagi teha (koristada jne) või vanemad annavad seda lihtsalt. Milleks lapsed taskuraha tavaliselt kulutavad, kas poodi minnes ostetakse kogu olemasoleva raha eest või jääb midagi järgi ka. Kas keegi on kogunud raha ka mõne suurema ostu jaoks. Eesmärgiks on anda lastele võimalus sellel teemal arutleda, kuna kooli minnes hakkavad vanemad kindlasti neile taskuraha andma ja selleks tuleks juba varakult rahatarkust koguda ja planeerida oma raha kasutamist, et taskuraha jaguks kogu kuu peale. Samas annab see lastele mõtlemisainet juba ka praeguse rahaga midagi kasulikumat teha, kui ainult maiustuste peale kulutada. Praktilise Bee-Bot mänguga saavad lapsed ka kogemuse, kudas poes ostud kokku arvutada ja kui palju raha üle jääb. Juba lasteaias rahatarkust õppides ja praktiseerides teed sa koolis käies kindlasti arukamaid valikuid oma taskuraha kasutamisel ja planeerimisel. Loomingulise tegevusena saavad lapsed kujundada ise oma rahatähed ja nendega poodi mängida.
Näidiskava pikkus on 35 minutit.
Videost saad vaadata, kuidas laps konkreetset tegevust Bee-Bot robotiga teeb.
Õpieesmärgid
- Matemaatika: liitmine ja lahutamine kuni 5-e piires (vastavalt lapse võimekusele kuni 100 piires)
- Keel ja kõne: lapsel areneb vestlusoskus
- Ettevõtluspädevus: laps teab mõisteid taskuraha, säästmine, raha kogumine
- Kunst: laps kujundab oma rahatähed
Videotunni / koolituse sisu
Videotund
Rahatarkus00:5:13
Koolitajad
DigiLa
199 Koolitust
Marii Maamägi
Haridustehnoloogia valdkonna strateeg38 Koolitust