Teaduse Võlumaa: maagiline piim
Kirjeldus
Robot Hoseli ja tema sõber Kelvin otsustasid peale vihmasadu minna matkale. Nad võtsid kaasa oma lemmikmagustoidu komponendid: mustikad ja piima, et nendest saaks teha mustikapiima. Nad leidsid sobiva piknkiupaiga ja seadsid seal ennast mõnusalt sisse. Robot Hoseli valas Kelvini klaasi ääreni piima täis, nii, et rohkem ei mahtunud sinna piiskagi piima lisaks. Ja siis Robot Hoseli aevastas, see tuli tal nii kiirelt, et ta ei jõudnud kätt suu ette panna ja tema suust pudenes piimaklaasi erinevaid naelu ja kruvisid. Kui Kelvin piimaklaasi poole vaatas, siis ei tulnud piim üle klaasi serva, kuigi klaas oli triiki piima täis ja lisaks lendasid sinna sisse veel Hoseli kruvid. Piima klaasile oli hoopis tekkinud kuhi peale. Kuidas see võimalik on? Palun aidake see meil välja uurida.
Videost saad näha kogu tegevust (tunni sissejuhatus, katsete läbi viimine, lapse juhendamine, arutelu lapsega).
Õpieesmärgid
- Laps loendab, mitu kruvi/naela mahub vett täis klaasi, enne, kui see hakkab üle ääre ajama
- Laps jälgib pindpinevuse ("kile" kiht vedelikul, kus vee osakesed hoiavad tugevalt üksteise vastu) tugevnemist esimeses katses.
- Laps jälgib pindpinevuse ("kile" kiht vedelikul, kus vee osakesed hoiavad tugevalt üksteise vastu) nõrgenemist teises katses.
- Laps kirjeldab protsesse, mida ta katsetes näeb
- Laps naudib kunsti tegemist
- Laps harjutab katsete vaatluste käigus lihtsamate jätelduste tegemist
Videotunni / koolituse sisu
videotund
Maagiline piim00:10:12
Koolitajad
DigiLa
199 Koolitust
Marii Maamägi
Haridustehnoloogia valdkonna strateeg38 Koolitust